Saturday, November 24, 2007

cinta...story about cinta

cinta!!..apa artinya cinta??? saat bercinta..."dialah insan paling istimewa" betulkan "dialah penyeri dalam hidup ku" rasa2nye. "aku x penah jumpa insan yang baik sepertinya" . tapi ada korg fikir tak ada lebih baik, ish jgn begitu. sayang pada org yg menyangi kita atau sayang pada orang yg kita sayang??? mana lebih kita hargai? tp org penah cakap, orang yang kita sayang la paling sukar untuk disayangi..kenapa?? sebabnye?? apa alasannye??cinta....memang indah untuk di kata, tapi kadang2 agak perit untuk di terima dengan setulus jiwa. BAHAGIAKAH BILA ADA CINTA??? itu sering di persoalkan...pasti bahagia punye, "cz i love u and u love me" cakap senang la, tapi betul2 ke paham mean of "I LOVE YOU" tu???
Pasti yg membuatkan bahagia adalah insan itu sendiri, bagaimana utk di corakkan warna bahagianya. itu lebih indah, dr itu biarkan masa menentukannya betul tak?? itu selalu di fikir. ish2 tapi kenapa nk serahkan pada takdir kalu usaha utk menyangi insan yg kita sayang cuma ala kadar je.. berbaloi ke kalau takat ala kadar je?? ketentuannye kite x boleh nk hindar, tp manusia lah patut berusaha.
CINta... ada ke paham apa artinya cinta??? cinta bermaksud sayang..kasih..rindu dendam..wht ever lah
so apa maknya sayang??? definasi yg mudah di ungkap tapi maknya suka dibuat sambil lewa. sayang cinta kasih perkataan yg indah, namun hati jugak yg terluka sebab cinta...kalu bergitu kenapa hujudnya rasa cinta?? ish nk rasa berdua..nk rasa di sayangi nk rasa bahagia ketika masa diluang bersama.
CINTA...
kalu boleh di ungkap utk rasa bahagia..."cintaku sampai ku menutup mata". tapi waktu tidur boleh ke terfikir pasal cinta?? mungkin yer mungkin tidak...entah2 tgah mimpikan org lain wahal tersayang ada kat sebelah. memang mudah utk bercinta tapi fahami maknnya cinta...cinta saling berbagi...saling berkongsi...saling berkasih mahupun sayang..tapi sesetengah anggap cinta hanya sekadar sex..why you so stupid?? sex ko boleh beli kat mana2 pon....tapi cinta..hati seorang pencinta boleh korg beli kat mana2.... hati dan perasaan dua perkataan tapi di simpan di tempat yang sama...namum apa yg boleh di kata CINTA hanya ungkapan, sukar utk di ertikan. "LOVE HAPPY ENDING"...itu ke kita nak??mestilah..."happy ever after" tu biasa bagi citer dongeng. Tetapi bagi aku hanya HAPPY jer aku nk....ENDING tu aku tak nak. cz cinta aku tiada hujungnya, biar nyawa di hujung tanduk..namun insan disayangi tetap dihati untuk selamanya. Tapi bijak pandai pernah berkata..cinta kalu sentiasa INdah pon tak best...ada betulnya. kadang2 perlu gaks gaduh2 fight2..i sentap kat u, meraJUk.."u dah tak sayang kat i" semua tu penah alami kan kan kan... tp itu lah baru rasa asam garam hidup betul tak...tapi pengalaman itu walau pahit atau manis harus di simpan sampai bila2. supaya kita sendiri tau kita pernah bercinta..bercinta pada yang satu..berkasih pada yang satu and the only one. " I LOVE YOU TOO" selain tuhan dan keluarga la..Bagi yang baru berCinta, memang seMuanye Indah, semuanya asyik..kalu gaduh pon..gaduh2 manja..kan kan kan, biasa la masih bergetah..muda lg, so jaga hubungan sebaiknya. Bagi yang pernah Kecewa..angap ini sebagai petanda tiada jodoh antara kita. Bagi yang perNah kehilangan..angap saja tuhan lebih menyayanginya, harap dan berdoa..tggu saya di pintu syurga yer..janji manis antara kite dikala hayat masih ada. janji setia selamanya.
Tapi pecaya jangan serik untuk bercinta, kerna cinta itu penuh makna utk di luah dan di ungkap dengan kata2. pecayalah!! pasti sapa yg penah mengalaminya pasti ada kenangan manis untuk di kenang sampai bila2, . jangan pernah rasa menyesal untuk rasa di cinta atau mencintai..cz setiap perhubungan ada cerita cinta yg Indah utk di ingat sampai ke akhir hayat, tp jangan lupa setiap rasa CINTA,SAYANG,KASIH apa mesranya, kurang ke lebih perasa kite yg merasanya, jgn salahkan org lain, perbaiki diri dulu yer. tak kira apa panggilan utk tersayang ,BUAH HATI,DEE,BEE,YANG,MAMMA,PAPA,DADDY,MAMMY,BUBU,BABA,
BUSYUK,MASAM or ABIE itulah insan paling kamu sayang. ingatlah pengalaman bersama insan tersayang amat bermakna...kan kan kan
msg utk semua....andai terkasar bahasa minta maaf ler, just utk renungan bersama...nk buat anda tersenyum dpt moniter jer.
kalu ada yg sedih...angap ini sebagai kenangan bersama... jangan sedih

CInta+sayang
INdah

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home